Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Dolly sjuk...

Av Amanda - 5 maj 2010 14:00

Stackars lilla Dollybus har blivit inlagd på djursjukhus idag   . Hon blev magsjuk i lördags natt och har inte blivit bättre än, trots diet och mediciner. Inatt fick hon värsta bakslaget igen och spydde och bajsade typ varje kvart. Tillslut bajsade hon bara blodigt slem och kräktes allt vatten vi fick i henne. Jag ringde till djursjukhuset för att rådfråga vad jag mer kunde göra och om hon behövde kollas upp och då ville de att jag skulle komma in med henne så att man kunde bedöma om hon var i behov av dropp och om något kanske fastnat i magen eller tarmen. Som tur var såg röntgenbilderna bra ut men de tyckte hon var alldeles för uttorkad för att inte göra något och vi bestämde därför att hon skulle läggas in. Det är ju lite jobbigt läge just nu när jag kan föda när som helst och vill inte riskera att hon blir sämre och sen måste jag lämna bort henne till hundvakt och vara orolig över hur hon mår. Nu hoppas jag bebis väntar lite på sig så jag hinner få hem Dolly och att hon får blir frisk innan vi lämnar bort henne. Antingen det eller att jag föder typ nu och kan hämta henne på djursjukhuset när allt är färdigt, typ på fredag :) Hon kommer troligtvis få vara kvar till fredag sa de för att se att hon blir bättre. Hon var helt förkrossad när vi gick ifrån henne. Hon är ju van att gosa och vara nära oss hela tiden och har aldrig varit själv förut... Stackars liten Dollybus.

 
 
Johanna

Johanna

5 maj 2010 14:18

Oj stackars liten! Hoppas hon mår bättre snart och att din förlossning går smidigt!

http://johannashundar.blogg.se

 
Amanda

Amanda

5 maj 2010 18:30

Nämen. Hon som var lite "piggare" igår. Usch va jobbigt för er! Tveka inte å ring om ni behöver hjälp med vovvarna. Kramar Amanda L

http://www.lundsgard.com

 
Lena & Lego

Lena & Lego

5 maj 2010 21:34

Stackars Dolly-doo =(
Lego säger att han har tänkt på henne hela dagen och hoppas att det hjälper henne till bättring.
Amanda tveka inte att ringa om ni behöver hjälp. Vi hjälper mer än gärna till det vet du!

Massa kramar!

http://teamaldal.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 15 juni 2011 20:47

Jag har börjat blogga på www.minasmaojag.wordpress.com Fortsätt gärna följa mig där. ...

Av Amanda - 9 juni 2011 05:58

Konstigt att det kan kännas som semester när man bara haft en aktivitet inbokad efter jobbet och bara jobbat 7-16 varje dag. Men så känns det. Tycker förövrigt att mitt jobb är roligt, kanske inte har framgått så tydligt i tidigare inlägg. Mest greje...

Av Amanda - 7 juni 2011 09:45

Att jag alltid glömmer att jag allergisk mot gräs. Nyser som aldrig förr. Fick i alla fall klartecken från bm att det är ok att ta Zyrlex, ska införskaffas idag. Nu är det jobb som gäller och det känns på något sätt lite lättare när de flesta andra o...

Av Amanda - 3 juni 2011 19:26

Synd att man har jobbat en fredag som denna, men nu är jag i alla fall hemma och har precis ätit en god middag med klyftpotatis och biff. Imorgon ska jag, hundarna och Elma till hundklubben och förbereda söndagens kringlancup. Hoppas min rygg håller ...

DM

Av Amanda - 30 maj 2011 12:10

I helgen var det Agilitytävling i Flen. Vincent var duktig i hoppklasserna och nollade ett lopp. Dolly helt ok i agilityklassen. Hon orkade inte fokusera i hoppklassen och där var det inte någonting som stämde, men bara att ta nya tag! Idag värker mi...

Ovido - Quiz & Flashcards