Alla inlägg under oktober 2010

Av Amanda - 30 oktober 2010 22:37

Idag har jag varit på Kerstins Fruhippa. Vi började dagen med en höghöjdsbana. Shit alltså, fan så jäkla läskigt. Fattar inte hur jag lyckades genomföra banan, som en jäkla Tarzan uppe i trädkronorna. Men stolt och lite mallig så här några timmar senare förstås. Trevligt har vi i alla fall haft och jag tror och hoppas Kerstin tycker desamma.

Kändes lite konstigt att åka utan Elma. Faktiskt första gången som jag varit borta hela dagen. Allt har ju förstås gått jättebra och Elma sov gott i sin säng när jag kom hem.

Av Amanda - 28 oktober 2010 10:25

Japp nu är den här igen, förkylningen. Elma hostar, nyser och är allmänt lite ledsen. Det är värst på nätterna och det blir inte många timmars sömn. Jag känner också av halsen lite, men det är Elma som är förkyldast. Hoppas det går över snart! Det är värst med hostan tycker jag. Hon blev ju aldrig av med hostan sedan förra förkylningen. Ja ja, det är höst och rusk och förkylningar hör till.


Hinner inte med så mycket just nu. Vet inte vart dagarna tar vägen. Redan torsdag och det känns precis som veckan börjat. Pust.

Av Amanda - 23 oktober 2010 00:02

Är glad att jag valde 16 tums luftdäck som extradäck till vagnen. Helt gryma i snön! Bara plöjer fram genom snödrivorna. Ok, plöjer och plöjer,. Har ju inte riktigt varit de snömängderna än, men känner att de kommer vara grymma däck att plöja fram i när snödrivorna väl ligger där. Den andra saken att vara glad över är att jag tog mitt förnuft till fånga och köpte ett par GoreTex-skor. De har verkligen klarat slasktestet med bravur. Torra och varma fötter efter en timmes slaskpromenad. Så nöjd så.

Av Amanda - 22 oktober 2010 09:36

jag gillar den inte och kommer inte att börja göra det heller. Så är det. Punkt.


Helgen som kommer bjuder på trevligheter. I kväll ska vi till mamma och pappa på middag. På lördag ska jag till Eskilstuna och träffa Maria och Sandra, ska bli jättekul och jag längtar redan till lunchen och fikat på Tingsgården??. (Har jag rätt där Maria?). Åh det är bara såå gott!! På kvällen blir det stopp i Strängnäs och middag med tjejerna. Längtar till det också. Söndag bjuder på babysim, lagom för en söndag känner jag.


Nu vaknar Elma och det brukar betyda "full uppmärksamhet annars skrik". Avlsutar här.

Av Amanda - 20 oktober 2010 16:41

Inser så här nu att det hade varit kul med fler än 5 gravidbilder. Vet inte varför jag var så ointresserad av att mer noggrant följa min graviditet. Har inte antecknat en enda grej, som typ i v 18 kände jag första sparken. Är kanske inte den typen helt enkelt. Eller så var allt så jäkla overkligt. Lite svårt att få in att det verkligen var en unge i magen. Tycker i alla fall att de bilder som finns är roliga att titta på nu, och magen var ju lite fin också.


  

V 18 + 2


  

V 34

Av Amanda - 20 oktober 2010 12:57

Dagarna bara rinner iväg och det är redan onsdag. Idag har vi varit till BVC och vägt och mätt Elma plus 5-månaders vaccinationen. Hon väger nu 7310 g och är 66 cm lång. Sprutorna gick jättebra, ingen gråt utan ett litet leende mot sköterskan. Hon är ju för söt. På väg hem gick vi in till Engla Gåva och införskaffade en fuskpolo. Jättesöt från Villervalla. De har så fina saker inne på Engla Gåva. Kul med fler bra barnaffärer som inte är så kommersiella, eller några stora kejdor.


I helgen var vi till Kristinehamn och hälsade på Riikka och Daniel, alltid lika trevligt! Det som är lite drygt är vägen dit, bara skog skog... Men desto trevligare att komma fram   .


Igår upptäckte vi att vi fått punktering på Forden. Typiskt.

Av Amanda - 15 oktober 2010 11:03

 


Enkelt. Jag vet vad jag stppat i. Smarrigt tyckte Elma.   


Recept:

2 potatisar

1 morot

4-6 broccolikvistar

ca 1-2 dl vatten


Skär morot och potatis i mindre bitar. Låt morot och potatis koka i ungefär 5-10 min. Lägg i broccoli och koka någon minut till, tills allt är mjukt. Mixa med vattnet som är kvar i kastrullen till slät puré. Tillsätt vid behov bröstmjölk eller modersmjölkersättning.


Det blev ganska mycket puré. Jag frös in resten i istärningsfack. Enkelt att klicka ut och värma upp så många man behöver till nästa måltid.

Av Amanda - 15 oktober 2010 10:37

Nu är väskan i princip packad och jag kan med gott samvete sitta vid datorn med en kopp espresso. Njutningsfaktor.


Den här veckan har bjudit på många och långa härliga hundpromenader. Höstväder som detta är verkligen bra hundpromenadväder. I onsdags var Sandra med sötaste Edvin och hälsade på. Vi promenerade, åt skinkpaj och pratade. Så roligt att träffas. Eftermiddagen tillbringades med Mandis och hennes söta hundar Pepzi och Tira. Det blev en koppelfri promenad och hundarna sprang vilda och glada i lite över en timma. Det är fridfullt och lite av meditation att promenera och samtidigt titta på sina hundar som springer så höstlöven yr. Vilda och glada. 


Ovido - Quiz & Flashcards