Alla inlägg under mars 2011

Av Amanda - 24 mars 2011 19:05


På väg till Ikea och då måste man vara vårfin med "nya" jackan. Elma får posera lite innan vi åker. Inget hon har någonting emot. Linslus.    

De här fina täckbyxorna från Polarn & Pyret köpte Riku till Elma igår. Kommer bli kanon nu i vår.

 

Av Amanda - 20 mars 2011 16:15

Satt precis och kollade tävlingskalenderna för i år och blev jätteledsen när jag upptäckte att jag bara kan anmäla Vincent till 3 tävlingar. Får en liten klump i hjärtat. Vincent som brinner så för agility. I år är det jobbet som ställer till det mest, de helger jag skulle ha kunnat tävla jobbar jag och efter slutet av sommaren kommer jag inte kunna tävla av praktiska skäl. Känns så trist att jag missat två av hans bästa år, har verkligen en topphund som jag inte har kunnat "utnyttja" som han förtjänar. Vet ju att han egentligen inte förstår att vi inte tävlat officiellt på länge, men den där känslan av att vara ute och tävla med honom på riktigt, den är speciell. Dolly kommer jag kunna anmäla till något fler tävlingar, men inte många. Känns ändå inte lika jobbigt. Dels har hon aldrig tävlat förut och "brinner" inte för det på samma sätt som Vincent. Hon gillar det absolut, men är nog mest nöjd över att vara med och ha skoj. Plus att hon har flera år kvar som tävlingshund. Jag får försöka tävla mycket inofficiellt med Vincent och hoppas på att det känns bättre så.

Av Amanda - 20 mars 2011 16:00

Jobbat färdigt för helgen och nu har jag två härliga lediga dagar att se fram emot, hemma. I morgon ska jag göra ul, japp är gravid igen och går in i v 13 nu. Det kommer bli tätt mellan barnen och säkert jättejobbigt under en period. Jag mår i alla fall bra. Illamåendet har i princip försvunnit och nu väntar jag bara på att magen ska bli mer framträdande. Som det ser ut nu ser jag mest lönnfet ut, gick ju inte ned alla gravidkilona med Elma och har plussat på dessa med ungefär 5 kg. Tror det har satt sig på mindre smickrande ställen. Nu vill jag därför få en gravidmage och slippa känna mig typ fet.


Elma gillar att leka med Lego. Hon tycker bäst om att plocka isär bitar vi har satt ihop. Vi tycker förstås att hon är jätteduktig.

Av Amanda - 19 mars 2011 19:26

Inatt fick jag någon forma av kräksjuka, eller mer från den andra vägen. Har ändå jobbat idag och mår ynkligt. Ska jobba imorgon också. Så svårt att vara borta på helgen när jag då är själv på jobbet. Hoppas på att må bättre imorgon.


Riku håller på och lägger Elma, han har hållt på i ungefär 30 minuter och jag hör hur hon fortfarande ligger och pratar i sitt rum. Jag har absolut inte samma tålamod med läggningen. Läggningen fungerade bra mycket bättre förut också. Är väl en fas, eller så får hon sova mer på dagarna nu när pappa är hemma, vad vet jag. Svårt är det i alla fall och hon stretar emot in i det längsta!


Nu ska jag återgå till soffan, dra täcket omkring mig och vara ynklig ett tag till. Någon mat blir det nog inte idag.

Av Amanda - 18 mars 2011 15:42

Elma har feber igen, tror det är framtänderna som är på väg. Hon är i alla fall inte förkyld utan har bara feber och är gnällig. Har säkert ont så vi har gett henne Alvedon. Hon blir en mycket gladare flicka efter det. Idag har Elma ätit pannkakor för första gången. Hon fick äta alldeles själv och förstås jättestolt. Och kladdig.


I snöyran har Elma och jag dessutom varit på stan. Inte jättebra att gå ut med febrig unge, men så blev det i alla fall och det inhandlades lite kläder till Elma. Hon växer så det knakar. Några bodies, klänningar och strumpbyxor i storlek 80 fick vi med oss hem. Köpte även hårfärg, blev ljus gyllebrun från Soyance, 568.


          



Av Amanda - 14 mars 2011 18:56

Åh vad det är inspirerande att träna för instruktör, pratar om agility nu. Jag tränar agility i stort sett varje söndag nu under vintern och vissa av dessa är med instruktör. Speciellt Dolly har gjort stora framsteg i vinter och igår var hon riktigt på bettet! Vi tränade staket och lite handling. Dolly gick kanon och det är roligt när allt stämmer. Vincent skötte sig bra han med, men där är jag ju mer van vid att han alltid ger 110 %. I och med träningen med Mickis har det liksom gått upp ett ljus för mig hur jag ska handla Vincent. Jag har en plan och det är tryggt. Det känns inte lika panikartat längre, även om det fortfarande är lite av stress och panik när vi kör. Hade med mig två trötta och nöjda hundar hem. Alltid lika skönt att slå sig ned i soffan då.

Av Amanda - 12 mars 2011 13:21

Passade på att shoppa lite annat än present till kalas vi ska på idag. Till Elma blev det en fin mössa från Geggamoja



Köpte även ett par Converse till mig själv, en försenad 30-års present kan man kalla det. Såå nöjd. Ni som hängt med här ett tag vet ju att jag suktat länge.


    


Av Amanda - 11 mars 2011 19:32

En vecka till har gått sedan jag börjat jobba och kan bara konstatera att tiden går fort. Nästan lite för fort. Är helt slut om kvällarna när jag kommer hem och har slocknat i soffan typ kl åtta. Idag på bussen hem lyckades jag somna precis innan min hållplats, och det efter att jag tryckt på "stanna" knappen innan vår hållplats. Hur lyckas man egentligen? Kanske fått en släng av narkolepsi, tog ju ändå svinsprutan 2009.


Helgen bjuder på kalas x 2. Trevligt värre. Nu ska jag och Riku äta köttfärspaj. Elma somnade kl sju, efter en händelserik dag som började med en stor bula i pannan.


Trevlig fredag kära bloggläsare.

Ovido - Quiz & Flashcards