Alla inlägg under januari 2009

Av Amanda - 31 januari 2009 20:59

Dolly söt

Av Amanda - 31 januari 2009 19:15


Ja nu sitter vi här hemma med en alldeles gudasöt liten Dolly!! Hon är helt underbar och hur cool som helst. Resan hit gick jättebra, men oj så busig hon var i mitt knä! Inte var det still många stunder... Det var riktigt lugnt när hon sov vill jag lova. Till och med så att jag slumrade till själv en stund men vaknade ganska fort igen när lilla pirayan bet mig hårt i tummen!! Nu var det dags att busa igen :)

Hon är verkligen helt okomplicerad och hur glad i oss som helst. Så fort man pratar lite gulligt blir hon alldeles till sig och propellern sätter igång samt slickandet i ansiktet. Hon har dessutom varit otroligt duktig och bara kissat ute idag!!! Hon kissar direkt när vi tar ut henne och det hade jag verkligen inte räknat med!!! Vincent var nästan omöjlig när han var liten!


Ja va tycker då Vincent om den lilla söta...? Hm... Ja han tycker nog hon är lite söt när hon ligger still, men när hon får sina tokspratt i köket måste han skälla på henne och tala om att så där kan man väl inte hålla på...? Men det funkar ändå bra tycker jag, lite svartsjuk är han allt men det går säkert över! Imorgon bitti ska vi ju iväg på agilityträning och försöka ha det som vi brukar ha det!


Avslutar med lite bilder


Av Amanda - 29 januari 2009 14:35


Fick precis ett mail från Malin och besiktningen hade gått bra. Alla 3 valpar var friska, pigga och glada!! Vill att det ska bli lördag nu!!!

Av Amanda - 29 januari 2009 11:56


Alltså inte Vincent utan jag! Fast är mycket fräschare nu! Imorgon blir det definitivt jobb igen! Är riktigt tråkigt att gå hemma och vara sjuk...


Idag tänkte jag fortsätta lära Vincent spinn, sedan tänkte jag försöka få honom att hoppa upp på min rygg. Det blir i alla fall lite aktiviteter för en pigg liten DP.


Läste på Malins hemsida att valparna ska besiktigas och vaccineras idag. Spännande! Ja nu är det ju bara fredagen kvar, på lördag åker vi och hämtar Dolly om inget annat oförutsett skulle hända! Nu känner jag mig helt plötsligt inte alls redo för en valp, har inte hunnit med och planera allt och tänker att jag inte kommer att klara med en valp!! Fast så känner jag ju bara för att jag är lite nervös, klart jag vill hämta Dolly egentligen!! :)


Hej så länge!

Av Amanda - 27 januari 2009 18:44


Känner mig krasslig så idag har långpromenaded lyst med sin frånvaro. Istället har det blivit en hel del inomhusaktiviteter. Försöker lära in Vincent att apportera apportbock, vilket går sådär måste jag medge! Men tycker ändå att det skett lite framsteg! Jag har också försökt att få honom att snurra åt "fel" håll, dvs i hans högervarv. Han har jättesvårt för det, men vi kämpar på! Detta moment tänker jag sedan döpa till spinn, det "rätta" varvet heter snurra. Det är ju viktigt att han är liksidig så det är en nyttig övning för kroppenliksom knoppen! Middagasmaten blev belöningen idag när vi tränade. Det går inte att ge honom en massa extra godbitar när man lär in trix, för det blir så mycket mat för en liten hundmage!! Jag vill ju inte att han ska bli tjock min lilla skit! Men det är ju perfekt när han får jobba lite för maten ibland också!


Idag har jag blivit återförsäljare för Aloe Vera produkter. Jag använder ju till mig själv och även till Vincent så tänkte att jag lika gärna kan köpa in dessa själv samt att jag nu även kan köpa till andra som är intresserade!! Så vill ni ha något så är det bara att kontakta mig!! :)


Av Amanda - 26 januari 2009 21:25


Har känt mig ovanligt pigg med tanke på fm-jobb, 6:00-14:00.

Vincent har idag blivit aktiverad i form av godissök samt lite bakdelskontrollträning. Vi har förstås också tagit vår långpromenad på kvällen och nu är det dags för sista rundan, sedan är det sängen som gäller.


Riku jobbar em den här veckan och vi ska testa och se om Vincent kan sluta upp med skällandet när han kommer hem genom att Riku ringer mig innan han kommer in. Får pallra mig upp och vakta lite på Vincent och försöka att få honom att inte bli hysterisk när han kommer in genom dörren.  Vincent skäller nämligen en del på kvällen när Riku kommer hem och jag börjar bli smått irriterad på detta. Inte så mycket för min egen del utan tänker på att grannarna kanske får spader av att bli väckta runt midnatt varje kväll... Visserligen blir det lite dumt att vakna och gå upp runt tolv, men sover ändå inge bra när jag ligger och "väntar" på att Vincent ska fara upp och "välkomna" Riku hem...


Av Amanda - 25 januari 2009 13:19


I morse var det agilityträning ute i Aldal på schemat, medan det på Rikus schema var arbete. Jag bestämde mig igår för att gå och hämta bilen på hans jobb istället för att köra honom till jobbet 5:30... Men när jag vaknade runt 7:30 hade jag  ångrat det beslutet. Var allt annat än sugen på att gå en promenad i regnet och halkan vid den tiden! Det är ungefär 8 km till jobbet så det tar ju en liten stund att gå promenaden också... Övervägde under täcket om jag skulle skita i agilityträningen och ligga och sova istället, men fick genast dåligt samvete över att Vincent inte skulle få komma iväg på sin agility som han älskar över allt annat!! Så det var bara att ge sig ut i regnet och traska på.


Träningen gick bra. Vi övade på en hoppbana, ungefär klass 2 nivå. Vincent var lugnare i starterna idag, men jag lämnade honom inte heller så länge. Lika bra att backa  i träningen där och bara gå ifrån honom korta sträckor nu så han lyckas sitta kvar, så får vi återigen börja öka avståndet. Vincent har för övrigt blivit RIKTIGT kul att köra med. Jag kan skicka honom mot hinder och han har ett helt annat sug än tidigare. Han har ju aldrig varit långsam eller så men haft svårt att springa mot hinder jag visar om jag genar till nästa hinder. Det har tidigare i dessa lägen blivit så att han sprungit efter mig istället för att fullfölja mot hindret. I och med att han inte springer efter mig längre om jag skickar honom mot hinder och själv genar till nästa känns det helt plötsligt som att jag hinner med på ett annat sätt och banan flyter på väldigt bra. Jag hinner till och med tänka lite emellan hindren :) Jag hoppas verkligen han fortsätter så här, då kan det nog gå bra den här tävlingssäsongen!


Om en vecka kommer Dolly! Börjar bli läskigt nu!! Men kul förstås!

Av Amanda - 19 januari 2009 22:30

Dolly snart 7 veckor

Dolly, snart 7 veckor!

Ovido - Quiz & Flashcards