Alla inlägg under maj 2011

DM

Av Amanda - 30 maj 2011 12:10

I helgen var det Agilitytävling i Flen. Vincent var duktig i hoppklasserna och nollade ett lopp. Dolly helt ok i agilityklassen. Hon orkade inte fokusera i hoppklassen och där var det inte någonting som stämde, men bara att ta nya tag! Idag värker min rygg som ett resultat av 6 lopp. Hoppas det inte inte blir värre. Kul hade vi i alla fall och färg i ansiktet har jag också fått. Ikväll är det kurs, känns aldrig som jag är hemma.

Av Amanda - 24 maj 2011 09:12

Nu har det varit lite bloggtorka för ett tag. Vi har under tiden firat Elma som fyllt 1 år, varit i Linköping och hälsat på Jonas och Karin och bott på hotell i samma stad. Mysigt att komma iväg en stund. Hundarna fick bo hos Malin och David när vi var i Linköping. I Linköping passade vi även på, att förutom hälsa på Jonas och Karin, också åka till Brunneby Musteri och äta en god lunch och handla ekologiskt must och saft. Härligt.


Hemmavid har vi inte gjort så mycket. Jag har inhandlat en ny telefon, blev en HTC incredible S. Är hittills jättenöjd!


På torsdag är det träningstävling i Nykvarn, ska tävla både med Vincent och Dolly. På söndag är det DM i Flen och där ska jag tävla i både lag och individuellt. Jättekul! Få se om Dolly har sprallat av sig och kan börja jobba lite på tävlingarna framöver. Hittills har det mest varit bus funder tävling för den lilla tjejen.


Jag vill också passa på att tacka för alla fina paket Elma fick under sitt 1-års kalas och även paket och uppvaktning hon fått efter sin 1-års dag. Tusen tack, ni är alla så goa och snälla!!

Av Amanda - 11 maj 2011 15:47

Som tur är kan ju inte Elma läsa bloggen och jag kan passa på att visa en del av de presenter vi köpt till henne idag. Riku fick bära hem allt från stan, bilen fortfarande på verkstad.



 


 



   

 

Av Amanda - 11 maj 2011 10:02

Idag är vi lediga. Jätteskönt. Tyvärr vaknade jag med ett munsår på överläppen och fick börja dagen med att åka till apoteket. Fick inte köpa munsårssalva så det fick bli plåster istället. Tydligen skall man inte använda munsårssalva när man är gravid, gjorde dock det får någon månad sedan då vi hade munsårssalva hemma och jag fick en blåsa i mungipan. Hoppas det inte är alltför farligt?!


Ska alldeles strax kila ut med hundarna. Vi ska försöka hitta lite presenter till Elma idag, utan bil. Bilen står på verkstaden och får sig en liten renovering. Jag hoppas det går bra ändå, utan bil menar jag.


Dolly tävlade i söndags. Disk båda loppen, men det är bara att ta nya tag! På torsdag och lördag är det tävling igen, inofficiella båda två.



Av Amanda - 6 maj 2011 10:02

Elma är så förtjust i hundarna, här är det Dolly som får sig en morgonklapp.

 

Av Amanda - 4 maj 2011 22:01


   

 Är jätteglad över att ha hittat den här vagen. En begagnad -11, använd cirka 5 månader. I jättefint skick och jag betalade bara 4500 kr för vagn och en del tillbehör. En ny hade gått på cirka 8000 med de tillbehör jag fått med. Den här känns ju liksom helt ny. Elma gillade vagnen och satt helt nöjd under en timmes promenad. Syskonsitsen har vi lagt i källaren. Den är jättelätt att montera av och på och vagnen blir jätteliten ihopfällbar. Får lekande lätt plats i bilen tillsammans med hundburen.

Av Amanda - 3 maj 2011 22:20

Jaha, då var vagnen såld. Gick ju jättesmidigt. Nu därför lite desperat jakt efter en ny då vi inte har någon vagn till Elma.


Ovido - Quiz & Flashcards