Alla inlägg under mars 2010

Av Amanda - 30 mars 2010 15:01

Idag har jag känt mig aktiv. Började dagen med brödbak. Det blev runda små bröd med dinkel/vetemjöl i, faktiskt riktigt goda! Nu är frysen fylld med färskt hembakat bröd och det är inte annat än att man känner sig lite huslig. Igår var det städtajm, samlade kraft och gick ut på balkongen för att göra den lite vårfin. Den var jätteäcklig med en massa fågelbajs och fjädrar. Vi har en jäkla massa duvor på taket och eftersom vi bor högst upp får vi all skit på vår balkong. Jag hatar duvorna, vill bli av med dem. Någon som har något bra tips? Nu kan vi i alla fall sitta på balkongen om solens strålar känner för att lysa så där lite extra. Det blåser ganska mycket vid vår balkong så det behöver bli lite varmare ute för att det ska vara skönt att sitta där några längre stunder. Men åh så härligt det är nu när det börjar bli vår!!


Hundarna har fått en promenad nu på eftermiddagen, ja jag med för den delen. Vi var ute i ungefär en timme, får ju egentligen inte gå längre än 45 minuter, men tog det så lungt att man kan räkna det som en 45 minuters promenad. Hoppas ryggen känner likadant  . Får lite dåligt samvete när jag inte kommer ut på samma sätt som jag brukar med hundarna, men de får igen det sen när jag är mammaledig, då kommer jag vara ute så mycket som möjligt med nya fina vagnen och verkligen njuta av att vara mamma(ledig). 


Nu ska jag vila lite, tänkte jag skulle överraska Riku och dra ner de sista av tapeterna i sovrummet, få se om jag orkar efter att jag vilat. Känner på mig att det kanske inte blir så mycket gjort i sovrummet ändå, men vi får se.


Imorgon är det jobb igen. Men det är bara tre dagar den här veckan så det är hur lugnt som helst!!



Av Amanda - 29 mars 2010 23:08

Tog bort mitt inlägg jag gjorde i helgen. I lördags när jag satt på jobbet ringde det en journalist från Aftonbladet och undrade om jag hade hört eller sett något konstigt. Vet inte hur mycket man ska berätta för journalister och kände att det var lika bra att ta bort mitt inlägg, där jag faktiskt nämnde vad jag hört från lägenheten. Det räcker att polis vet vad jag hört. Kanske är långsökt att journalister läser min blogg, men de verkar ha fått reda på många saker så kände att det var lika bra att ta bort inlägget om det misstänkta mordet i lägenheten i vår trapp...  Är ni nyfikna kan ni läsa lite mer här. Det har sprungit lite journalister här, senast var det Expressen. Mötte dem i trappen när de tog kortet på dörren. http://www.expressen.se/1.1933441


Tycker för övrigt att det är obehagligt att gå förbi lägenheten varje dag. Jag har aldrig varit rädd här förut, är det egentligen inte nu heller, men jag har en obehaglig känsla i kroppen som inte vill försvinna. Men det kanske är en naturlig reaktion på det som hänt, som man inte tror händer i den vardag man själv lever i. Värst var det i fredags när tekniker var här och gjorde en utredning av lägenheten. De gick runt med plastkläder och lämnade blodiga spår i trapphuset efter sig... Liket bar de ut vid 22-tiden. Jag och Riku kom in med hundarna då, en jäkla tur att vi inte mötte dem i trappen. Det räckte som sagt med de färska blodspåren efter dem...

Av Amanda - 23 mars 2010 14:05

Äntligen har jag fått hem Stellaburen. Inte för att jag har fått vänta länge, tog ungefär 10 dagar men kul att äntligen ha en riktig bilbur. Är supernöjd med buren och hundarna verkar gilla. Kontrollmätte alla mått och de är på millimetern exakta. Igår beställde vi barnvagnen också, så nu är vi rustade för hund- och barnliv, ja i alla fall kommer vi alla få plats i bilen  .


Här är en bild på buren. Kommer ta en bättre men så här ser den ut. Dolly har intagit postition och Vincent får minsann smöra för att få komma in...

 

  

Det är inte så svårt att smöra för Dolly och båda sitter glatt i den nya buren.


Jag kan inte skylta med att jag är speciellt vacker på bilden, men det bjuder jag på, det är så här man ser ut höggravid och med få kläder som passar. Militärtröjan är grym, den skönaste tröjan jag äger, eller jag och jag, det är Rikus tröja som nästan allt annat jag har på mig på dagarna...   .


Lägger in en magbild också. Ser lite mer anständig ut på denna bild, i alla fall ser jag lite normal ut....

   

V 34  

Av Amanda - 7 mars 2010 15:30

Har ju glömt att berätta att vi tillslut beställde en bilbur. Den kommer ha måtten 80 cm djup, 45 cm hög och 38 cm bred. Blir lite smalt, men de har ju desto mer plats på djupet så tror den blir bra. Eller jag hoppas verkligen den blir det för den var ju inte helt gratis, runt 3500 kr med frakt kommer kalaset att gå på... Tur att min snälla rara sambo är gullig och betalar  .


Bild på buren tänkte jag lägga in när vi fått den. Hoppas den är fin!!

Av Amanda - 6 mars 2010 15:22

Tänk att lite sol gör så mycket! Blir glad bara jag tittar ut genom fönstret och ser hur ljust och fint det är ute. Tyvärr har jag jobbat idag och inte kunnat vara ute i det fina vädret men det ska ju hålla i sig och förhoppningsvis är det fint ute på tisdag och onsdag när jag är ledig. Tog en lite längre runda igår och tycker faktiskt att jag fått lite färg i ansiktet, kanske är det inbillning men i morse såg jag lite rosig ut i ansiktet när jag steg upp vid 05-tiden. Brukar se jättetrött och blek ut annars men skymtade lite svag röd färg i ansiktet, härligt!


Tror Vincent och Dolly tycker det är härligt när solen värmer lite när vi är ute och går. De har inte så bråttom som de brukar ha och verkar njuta av lite mer av promenaden. Det har ju varit svinkallt länge och både Vincent och Dolly har pinnat på i ganska hög takt när vi varit ute, inte helt överförtjusta i sina promenader...


Nu känns det som om jag börjar bli tjock på allvar. Magen är i vägen och det är lite småjobbigt att gå i raskt tempo under promenaderna. Promenera måste jag ju, men har fått slå av på takten lite. Gör inte så mycket, hundarna får ju ändå vara ute lika länge men vi kanske inte har gått lika långt i km räknat när vi har varit ute i 60 minuter nu som vi hade inna jag blev tjock. Men tror inte de lider av detta.

Ovido - Quiz & Flashcards