Alla inlägg under april 2011

Av Amanda - 24 april 2011 16:27

Idag har Elma tagit sina första steg barfota ute på gräset. Efter blöjbyte åkte byxor och skor av och de små lena fötterna fick känna på det gröna gräset för första gången. Sommarvärme och helt underbart. Jag har för övrigt fått lite sol på mitt bleka skinn och känner mig genast lite piggare. Ikväll åker nog fotbadet fram och fötterna skall göras redo för dagsljus igen. Idag satt jag och svettades med Converse och strumpor och leggings neddragna ändå till fotknölarna. Det sitter typ vinterpäls på benen och jag försöker undvika att titta på benen själv. Alltså inget jag skulle drömma om att visa upp för allmän beskådan. På tisdag åker dock allt av, dags för vaxning och efter det lite TanCan. Resultatet = Släta och bruna fina sommarben. Förhoppningsvis. Kan också bli släta brunfläckiga sommarben.

Av Amanda - 21 april 2011 15:46

 

Av Amanda - 19 april 2011 15:23

Igår var det premiärstart för grundkursen i agility. Ett glatt gäng på 9 deltagare kommer jag ha den är våren. Jättekul! Ska försöka hinna träna mina hundar innan kursen. Måste få till lite regelbunden träning nu när vi ska träna själva. I vintras hade jag ju turen att få träna tillsammans med Amanda och Lena och på det instruktörsträning av Mickies vid ett flertal tillfällen. Dolly har verkligen utvecklats jättemycket i vinter. En helt annan hund att köra nu jämfört med i höstas. Vincent har fått komma igång och han och jag känns inte lika ringrostiga längre. Nu har jag ju inte så mycket tävlingar inbokade med honom men vi ska hålla igång med de vi kan den här våren och sommaren. Lite inoffar blir det i alla fall.


Annars är allt bara bra. Det är mycket på gång och alldeles underbart att det är vår i luften.


Av Amanda - 15 april 2011 23:28
Av Amanda - 14 april 2011 20:04

                         

Av Amanda - 14 april 2011 19:32

Idag har vi fått en förtitt på hur annonsen för lägenheten kommer se ut tillsammans med bilderna fotografen tog igår. Blev jättebra och jag är nöjd. Vi har lämnat in lite synpunkter på texten och imorgon om allt går i lås kommer den ut på hemnet. Nervöst men kul. Vi har pratat med banken idag och fått lånelöfte till radhuset vi är intresserade av. Nu hoppas vi på att få komma på visning och att ingen annan vill ha det. Hoppas kan man alltid. Det skulle vara helt underbart med en liten tomt till Elma och kommande bebis. Och framförallt underlätta med hundarna. Tror inte heller de skulle ha något emot att ha en lite tomt att busa på mellan promenaderna. Vincent börjar ju också bli lite gammal och jag märker ibland av att han tar det väldigt lugnt upp för alla trappor, speciellt efter träningspassen ute på agilityplan. Som sagt hoppas.


Nu har jag anmält Dolly och Vincent till lite tävlingar. Dolly kommer premiärstarta officiell hoppklass i Västerås den 8 maj, Hon är inte helt färdig med alla hinder. Säcken och däcket har vi inte tränat på i vinter och slalom är det sisådär med. Men vi ska starta och träna vidare på det som inte fungerar. Är jättesugen på att börja tävla med både Vincent och Dolly.


Av Amanda - 13 april 2011 16:38



Av Amanda - 12 april 2011 19:56

Idag har vi fixat och donat i lägenheten hela dagen. Färska blommor, vaser och annat piff har handlats in och nu är lägenheten redo för fotografen imorgon. Eller i alla fall nästan. Imorgon ska det dammsugas och putsas fönster men sen är allt färdigt. Hoppas det blir bra bilder.


Riku håller på och lägger Elma, jag har försökt sedan sju men hon bara vägrar sova. Kan ju ha att göra med att vi tog oss en lite för lång tupplur på eftermiddagen, Elma och jag.


Efter förmiddagspromenaden premiärgungade Elma i gungan vi har här på gården. En sysselsättning hon verkade uppskatta. Hundarna satt ganska snällt och tittade på, fastknutna i staketet.  



Ovido - Quiz & Flashcards