Alla inlägg under september 2010

Av Amanda - 27 september 2010 11:59


Måndag: Färsiga Enchiladas

Tisdag: Korvgryta med rotfrukter

Onsdag: Fiskgryta med röd curry

Torsdag: Köttfärsgulasch

Fredag: Green currykyckling med fullkornsris

Lördag: Indisk lax

Söndag: Köttfärsröra med bönor.


Tänker mig att det blir middag och så äter jag det som blir över av gårdagens middag till lunch, förhoppningsvis räcker det till Riku också. Slipper han köpa mat på Astra om han inte vill.


Av Amanda - 26 september 2010 22:04

Elma i sin fina badrock, present från Mandis med flock.

 


Det är tröttsamt att vara liten...
  


Mums! Gott med gröt, speciellt när man får äta själv :)
     Oops!


 Lika glad för det!
      

Av Amanda - 26 september 2010 21:36

Helt plötsligt kom jag på vad jag önskar mig i 30-års present!


  

Av Amanda - 24 september 2010 08:37

Redan fredag, och veckan har gått fort. Ikväll ska vi iväg till Länna och hälsa på Elmas farmor och farfar samt Riikka, Daniel och Alexander, Så roligt!


Tänk att man kan bli glad för lite bajs. Idag bajsade Elma och det var fem dagar sedan sist. Dagen kunde inte ha börjat bättre.


Funderar på att åka och köpa mig ett par skor idag. Just nu står valet mellan typ fyra olika typer. Behöver ett par höstskor att promenera i. Funderar på dessa alternativ. Vad tycker ni?

        


De översta är fodrade Converse, skon längst ned är Reebooks EasyTone

Av Amanda - 21 september 2010 11:11

Elma ska på BVC bessök idag. Gissar på att hon väger runt 7 kg, Hon har inte bajsat på några dagar så kanske hon väger något hekto mer ändå... ;).


Denna vecka bjuder för övrigt på någonting nästan varje dag.


Måndag- Bara lediga

Tisdag- BVC

Onsdag- Föräldragrupp, agilityträning med Dolly

Torsdag- Hälsa på jobbet plus agilityträning med Dolly. Ev promenad med Maria.

Fredag- Till Länna och hälsa på Elmas farmor och farfar, plus faster Riikka och Daniel och tror Alexander?

Lördag- Besök av Riikka, Daniel och Alexander?

Söndag- Babysim


Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa lite innan det är dags att promenera till BVC.

Av Amanda - 20 september 2010 15:04

Den här veckan jobbar Riku eftermiddag, inte lika kul. Men det funkar. Vi var iväg en sväng på stan tidigare idag och köpte en overall till Elma. Svårt det där med ytterkläder tycker jag. Hon behöver ju förstås ytterkläder, men frågan är hur tjocka? Mestadels av tiden ute ligger hon i vagnen och i den har jag en tjock skön åkpåse och ett duntäcke om så behövs och hon behöver ju knappast någon tjock overall då?!  Polarn & Pyret hade en bra vind/fleeceoverall men gillade inte färgen. Röd eller blå, ville inte ha något av det. Lindex hade ganska många overaller, men de flesta lite för tjocka. När det väl är vinter behöver hon kanske en lite tjockare overall, typ i kallaste januari-februari, men där är vi ju inte än. Efter mycket letande hittade jag en ok overall på Kappahl, tror den kommer funka. Den är finare i verkligheten. Färgen är mer turkos än blå och passade bra till vagnen. Viktigt.

  


Blev lite överraskad idag när veterinären på Animalen ringde och frågade hur Vincent mådde. Bara sådär. Sånt gillas! Tassen läker lite bättre nu men fasiken vad bökigt och jobbigt det är att hela tiden sätta på bandage när vi ska ut. Ja menar det är ju inte det enda som ska donas med innan vi ska ut...

Av Amanda - 17 september 2010 10:26

Idag är det fredag och jag får äta godis! Tjohoo! Godis är min drog.


I morse fick jag bråttom ut. Dolly var på vippen att bajsa på mattan. Nu är det ju inte så att det bara är att gå ut med henne utan att hundra andra grejjer måste fixas innan. Lite panik. Fort fram med bandage och avklippta gummihandskefingrar att trä på Vincents onda tass. Fram med kläder och påklädning av Elma samtidigt som jag helst bör bära på Dolly. Annars bajsar hon. Fram med kläder till mig, inte så noga, men man bör inte gå naken ute, om inte för kylan så för grannarna. Inte läga att ränna ned i källaren efter vagnen, bärselen låg desssutom i bilen så med Elma i ett stadigt grepp i famnen kilade vi ut. Svettiga. Halta. Bajsnödiga. Snoriga. Så kan fredagsmorgnar också börja om man inte vill ha hundbajs inne.

Av Amanda - 16 september 2010 13:30

Idag ska Elma, jag och Dolly till Aldal och se på fina hästar och träffa fina Ulle. Vincent får bli hemma. Inte bra för tassen att gå i lera tänker jag. Nu har vi ju alla sorters bandage och grejs hemma, men det får bli så. Han har det gott hemma med Riku. Ska lägga kameran på minnet och ta några fina höstbilder tror jag. Det är väldigt fint med höst!



Ovido - Quiz & Flashcards