Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Längesedan...

Av Amanda - 5 maj 2009 17:39


Oj vad tiden gått och bloggen blivit åsidosatt! Vi håller på med renovering här hemma och hela lägenheten är upp och ner. Det känns inte som om jag får ro att sitta någon längre stund här hemma, och då blir det inte mycket tid framför datorn...


I helgen var Vincent och jag och tävlade på Stockholm Södra. Han han fick 20 fel i hoppklassen och blev diskad i agilityklassen...


2009-05-03 SSBK

Hoppklass II

Fel: 20

Placering: 12/16

Tycker att hopploppet kändes helt ok, trots våra fel. Vincent hade bra sug hela tiden, men det blev två missförstånd och jag var lite sen i min handling, varav Vincent vägrade två gånger och så blev det kontakt mot mig en gång. Det 4 felet vet jag inte vad det var, måste ha varit någon rivning, annars hade vi ju blivit diskade... Vincent var lite jobbig i starten och skällde en del innan vi kunde starta. Men ingen tjuvstart så helt ok för att vara i början av säsongen!


2009-05-03 SSBK

Agilityklass II

DQ

Agilitybanan kändes svår tyckte jag, men där jag trodde vi skulle få problem gick det alldeles utmärkt. Det första felet kom i starten, han rev första hindret. En grej han gör när han blir för ivrig och jag stressar iväg honom. (Vilket jag inte tyckte att jag gjorde den här gången). Han fick 5 fel till på ett hopphinder som han rev direkt efter slalom...  Han rev mycket för dagen. Men jag har märkt att han har en tendens att göra det när han blir lite ivrig och tar då sats mot hindret alldeles fel och landar typ i det. Alltså taskig hoppteknik... När vi sedan kom till kontaktfälten diskade jag oss och ville att han skulle ta kontaktfälten precis som vi har tränat på. Fanns ju verkligen ingen anledning till att slarva när vi ändå dragit på oss flera fel. Man ska ju aldrig slarva, men det är såå mycket lättare att vara konsekvent när man ändå har fått fel... Handlingsmässigt är jag ändå nöjd med båda banorna. Men det känns som om Vincent är lite ringrostig, eller lite för ivrig på planen för att vara riktigt skärpt vad gäller hoppteknik osv. Tror det har att göra med att han har fått vila en del och att det bara spritter i kroppen på honom :) Vi säger så i alla fall!

 
 
Pernilla

Pernilla

6 maj 2009 01:59

Terror river även han när han blir ivrig och får för bråttom. Tror faktiskt inte riktig det handlar om taskig hoppteknik utan om stress för de han ju hoppa riktigt bra annars! Terror rev första hindret i hoppklassen och då blir man ju lite besviken så min handling var verkligen kass efter det.
Jag körde ju klass I agility banan och även den var svår, absolut inte klass I!

http://www.pinneliv.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 15 juni 2011 20:47

Jag har börjat blogga på www.minasmaojag.wordpress.com Fortsätt gärna följa mig där. ...

Av Amanda - 9 juni 2011 05:58

Konstigt att det kan kännas som semester när man bara haft en aktivitet inbokad efter jobbet och bara jobbat 7-16 varje dag. Men så känns det. Tycker förövrigt att mitt jobb är roligt, kanske inte har framgått så tydligt i tidigare inlägg. Mest greje...

Av Amanda - 7 juni 2011 09:45

Att jag alltid glömmer att jag allergisk mot gräs. Nyser som aldrig förr. Fick i alla fall klartecken från bm att det är ok att ta Zyrlex, ska införskaffas idag. Nu är det jobb som gäller och det känns på något sätt lite lättare när de flesta andra o...

Av Amanda - 3 juni 2011 19:26

Synd att man har jobbat en fredag som denna, men nu är jag i alla fall hemma och har precis ätit en god middag med klyftpotatis och biff. Imorgon ska jag, hundarna och Elma till hundklubben och förbereda söndagens kringlancup. Hoppas min rygg håller ...

DM

Av Amanda - 30 maj 2011 12:10

I helgen var det Agilitytävling i Flen. Vincent var duktig i hoppklasserna och nollade ett lopp. Dolly helt ok i agilityklassen. Hon orkade inte fokusera i hoppklassen och där var det inte någonting som stämde, men bara att ta nya tag! Idag värker mi...

Ovido - Quiz & Flashcards